مکانیزم بردگیم ها

این مکانیزم ها برگرفته از استراتژی ها و نوع نگاه و فکر بازیکن به هر مرحله بازی هستن.
مکانیزم بازی اصطلاحی استعارهای هست که جنبه عملکردی یه بازی رو نشون میده. برای مثال در بازی Root ، یک مکانیزم مرکزی وجود داره که بازی را هدایت میکند. در این بازی درواقع شما باید با استراتژی مناسب، مناطق بیشتری از زمین بازی را تحت تسلط خود بگیرید. مکانیزم این بازی، به صورت Area Influeence (نفوذ منطقهای) میباشد.
مکانیزم یه بازی چیه؟ ساختار قوانین اون بازی یا شیوههایی که برای تعامل با شرایط اون بازی طراحی شدن و بدین ترتیب، چگونگی بازی (GamePlay) را شکل میدن.
مثلا بازی مونوپولی؛ نکته بسیار جالب و تحسین برانگیز در ارتباط با بردگیم مونوپولی رساندن این میزان از هیجانات و تبادلات مالی فقط و فقط با دو عدد تاس و یک برد بسیار ساده است.
اخیرا نسخه های بسیار بسیار متفاوتی از مونوپولی با تم فیلم های سینمایی و سریال های پرطرفدار مانند فرار از زندان، گیم اف ترونز ، برکینگ بد ، هری پاتر و …روانه بازار شده است.
بازی های فکری در سال های اخیر بازخورد خوبی داشته اند. اما شاید بپرسید چگونه می شود یک سرگرمی که فکری باشد طراحی کرد؟ در حقیقت باید گفت هر کسی که ایده خوبی داشته باشه میتونه یه بازی خلق کند، اما حتما اصول و مراحل دقیق دیزاین بازی فکری را باید رعایت نماید.